reklama

1:0 pre mňa alebo zázrak prežitia

(Autom) nedostupný terén, hlboký sneh, 2-ciferný mínus na teplomeri, ostré slnko, nádherná príroda, očarujúci výhľad, dvaja NEčeskí turisti naľahko... Záruka pekného dňa a kvalitných zážitkov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (16)
Veza s vlajkou
Veza s vlajkou 

Plánovaný bivak sa kvôli extrémnym teplotám zrušil. Ostal len výlet na 700 ročný Zborovský hrad a Maguru. Zadýchaní slušným tempom sme s mrznúcim dychom dorazili na zrúcaninu. Cestou sme zdokumentovali „drukos výnos" z miestnej osady. Slnko prežarovalo každý kúsok hradu a snažilo sa odkryť všetky nástrahy, ktoré skrýval vyše polmetrový sneh. Veľmô ma potešila slovenská vlajka vztýčená na veži. Cítil som hrdosť. Toto je moja rodná zem! Bolo sa na čo sa pozerať.

Zvedavosť nás zaviedla do rôznych zákutí. Najzaujímavejším bola severná bašta. Prístupovú cestu sme vyhodnotili ako nebezpečnú. Vliezli sme teda do nej priamo ;) Množstvo snehu pod nami si priam pýtalo nejaké šibalstvo. Rozbehnúť sa, vyskočiť, áááá... zaboriť sa až po uši. Hmmmm... nezodpovedné. Dnes, kvôli okolnostiam budeme zodpovední.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kochám sa teda výhľadom. Ale čo čert nechcel.... šmyk jedna noha... druhá noha... skala, ktorej som sa držal nevydržala moju nadváhu... 6 metrov voľného pádu... a pristátie. Vôbec nebolo mäkké.

„Žijem. Vďaka Ti Bože." Nohy... celé, ruky... celé, hlava... nechýba, postaviť sa... úúúps... nejde to! Nedokážem! Neviem!

Po chvíľke presviedčania som privolil. Voláme záchranku. Vďaka Vilimu, že ma ukecal ;)

Obrázok blogu

Kto si už zalietal na záchranárskej helikoptére? Kto okúsil záchranársku akciu ako z filmu? Vrtuľník nalietava, lekár sa spúšťa k bezvládnemu telu, nakladá ho do vákuoveho saku, odrazu sa stráca pevná zem a cez malý priezor vidno jedine lano a točiaci sa vrtuľník... Myslím, že ani Bear Grylls to nezažil ;) Ha-há... 1:0 pre mňa :P

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Uvedomoval som si vážnosť situácie. No až v nemocnici som sa dozvedel, že keď nehybný človek čaká na pomoc pol hodinu pri 0°C, väčšinou sa jej nedožije. Ja som tú milosť dostal. Počkal som záchranárov 30 minút. Pri -10°C. Dostal som aj milosť prejsť vyše 30 metrov v stave, keď úlomok stavca tlačil na miechu, druhou stranou na tepnu. Ochrnutie isté. Boli mi darované aj absolútne nepoškodené vnútorné orgány a... vlastne... nič mi nie je, až na jeden spľasnutý stavec :) Vďaka môjmu anjelovi strážnemu, riadne sa zapotil. Teraz má zaslúženú dlhodobú dovolenku. Oficiálne. Neoficiálne? Pri mne musí byť aj tak v strehu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zborov bol naozaj krásny, ale pocit postaviť sa po týždni pripútania k lôžku na vlastné a so zaťatými zubami prejsť 20 metrov po nemocničnej chodbe je na nezaplatenie.

V nemocnici som sa po operácii zdržal len týždeň. Škoda, že človek tak rýchlo zabúda. Avšak vždy, keď si spomeniem na prvé pooperačné kroky, na prvú nemocničnú stravu, ktorú som mohol zjesť sám, bez pomoci, prvý krát, keď sa za mňa nevypotrebovala nejaká hadička, prvý krát, keď som mohol opäť zdvihnúť priateľku a vystískať ju, prvý krát, keď... Vždy, keď si na to spomeniem, ďakujem Bohu za záchranu a za dar života. Mrzí ma, že si ho neviem viac vážiť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Tento príbeh je poďakovaním za Jeho lásku, za to, že som tu, poďakovaním Vilimu, že to so mnou zvládol (nemal to ľahké, nemohol som hýbať telom, tak som mlel jazykom... aj záchranári sa pobavili na mne), záchranárom - miestnym i leteckým , lekárom, a všetkým, čo pri mne stáli a mysleli na mňa. Tak skoro sa ma nezbavíte ;)

Bezpečnosť je právom záležitosť, ktorej sa máme učiť. Skauting bez nej je zábavnejší, ale s ňou zažijeme omnoho viac.

Ako sa vraví, čo Ťa nezabije, to Ťa posilní. Svätá pravda. Dve titánové tyčky posilnili môj chrbát. Napriek tomu, omnoho radšej by som ostal neposilnený ;)

BTW: Vedeli ste, že Zborovská štátna prírodná rezervácia ponúka nielen tajomnú zrúcaninu, ale aj prastaré duby niekdajšej kráľovskej dubovej aleje?

Michal Macák

Michal Macák

Bloger 
  • Počet článkov:  90
  •  | 
  • Páči sa:  1x

rádový zamestnanec, skaut, manžel, o otec... Zoznam autorových rubrík:  ...zo životana zamyslenieStopomSkautingSúkromnéNezaradenéNedokončené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu